Algemene voorwaarden

Welkom bij www.vigo-shop.nl, beheerd door HS plus d.o.o. (hierna: de onderneming). Deze website is opgezet om het grote publiek te informeren over het bedrijf en zijn diensten. Als bezoeker van onze site vragen wij u om alle onderstaande algemene voorwaarden te respecteren. Door deze website te bezoeken of te gebruiken, erkent u dat u deze algemene voorwaarden hebt gelezen, dat u deze begrijpt en ermee instemt en ze in hun geheel accepteert.

De eigenaar van de website zal de nodige zorgvuldigheid in acht nemen om de juistheid van de informatie op de website te waarborgen en bij te houden. Anderzijds behoudt het zich het recht voor de inhoud van de website te wijzigen of de update op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te beëindigen en aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de vernieuwing van de site. Bovendien kan de eigenaar van de website op elk moment en zonder kennisgeving de diensten, producten, prijzen of programma’s die op de website worden vermeld, wijzigen. Controleer voordat u de informatie van de website gebruikt de juistheid van de informatie bij het bedrijf. Het gebruik van het handelsmerk van de website-eigenaar is alleen toegestaan met de voorafgaande toestemming van de eigenaar van de website. Alle teksten, afbeeldingen en andere inhoud die op de website worden weergegeven, worden door de eigenaar van de site geselecteerd en bewerkt en zijn uitsluitend voor informatiedoeleinden verzameld voor het aanbieden van de diensten van HS plus d.o.o.

ONLINE WINKEL VIGO-SHOP.NL

De algemene voorwaarden van de online winkel zijn samengesteld in overeenstemming met de richtlijn consumentenbescherming 2011/83/EG, de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en internationale codes voor e-commerce.

Algemene voorwaarden bepalen de werking van de online winkel, de rechten en plichten van de gebruiker en de online winkel en bepalen de zakelijke relatie tussen de online winkel en de koper. De koper is gebonden aan de algemene voorwaarden die geldig zijn op het moment van de aankoop (bij het indienen van de online bestelling). Op het moment van het indienen van de bestelling wordt de gebruiker telkens opnieuw op de hoogte gebracht van de algemene voorwaarden en bevestigt hij de overeenkomst door de bestelling te plaatsen.

Aankoop in de Vigo-shop.nl online winkel is mogelijk na registratie. Na registratie verkrijgt de bezoeker een gebruikersnaam die identiek is aan zijn / haar e-mailadres en een wachtwoord. Door zich te registreren, wordt de bezoeker een gebruiker van een online winkel.

PRIJZEN
Alle prijzen in de online winkel van Vigo-shop.nl zijn vermeld in EUR en bevatten de 21% btw. De prijzen zijn geldig op het moment van het indienen van de bestelling en hebben geen vooraf vastgestelde geldigheid. Het aanbod is geldig tot annulering. Kortingen en andere promoties kunnen over het algemeen niet worden gecombineerd.

Ondanks de inspanningen om de meest actuele en juiste informatie te verstrekken, kan het voorkomen dat de prijsinformatie onjuist is. In dit geval, of als de prijs van het artikel verandert tijdens de verwerking van de bestelling, zal het bedrijf toestaan dat de koper zich terugtrekt uit de aankoop.

WIJZE VAN BETALING
De online winkel biedt de volgende betaalmethoden:

  • Rembours – de koper betaalt de bezorger contant bij het afleveren van de bestelde artikelen op het adres van de koper.
  • Door een pro-forma factuur en de overschrijving van het geld naar de bankrekening van de verkoper.
  • Vooruitbetaling voor artikelen is alleen mogelijk op afspraak en voor bestellingen van meer dan € 200.

KOSTEN EN LEVERING VAN PRODUCTEN

Op het moment van aankoop is de koper verplicht om de verzendkosten te betalen, met uitzondering van de bestelling van afzonderlijke artikelen, die een speciale opmerking hebben zoals: “verzendkosten inbegrepen in de prijs” of “gratis levering”.

Voor de levering van bestellingen op het grondgebied van Nederland gebruiken we de GLS-bezorgservice. De bestelde producten worden afgeleverd op het opgegeven adres als afleveradres en er wordt een vergoeding in rekening gebracht voor Rembours volgens de prijslijst van Koninklijke PostNL (bij gebruik van de optie overschrijving op bankrekening is deze vergoeding nul). De bezorging vindt meestal ’s ochtends plaats. Als u het pakket niet kunt accepteren op het moment van aflevering, kunt u het later afhalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor of bij de pakketkluis. In het geval van het verzenden van producten naar andere EU-landen, wordt de prijslijst gebruikt voor het berekenen van de prijslijst van de bezorgdienst die de zending heeft geaccepteerd. Voor snellere levering of levering buiten Nederland moet dit telefonisch of per e-mail worden geregeld.

We brengen de afhandelingskosten niet in rekening.

BESTELLING VAN PRODUCTEN EN AANKOOPPROCEDURE

De koper kan de gewenste artikelen telefonisch, per e-mail of via de online winkel bestellen. In het geval van online winkelen, moet een bezoeker van de online winkel zich registreren als gebruiker. Na registratie kan de gebruiker het bestelproces starten. Voor de definitieve aankoop heeft de koper de mogelijkheid om de bestelling te controleren en correcties aan te brengen met betrekking tot de geselecteerde producten en het aantal geselecteerde producten. Na bevestiging van de aankoop kan de koper de bestelling echter bewerken door een kennisgeving per e-mail of door het telefoongesprek HS plus d.o.o. te sturen, maar alleen tot het moment waarop de artikelen worden verzonden.

Aankoopprocedure:

  1. Stap 1: De koper kiest het gewenste artikel en de hoeveelheid in de online winkel en bevestigt de selectie door op de knop “aan winkelwagen toevoegen” te klikken. In het geval van aankoop van verschillende items, wordt de procedure voor elk artikel herhaald. Wanneer het verzamelen van artikelen is voltooid, kan de koper het bestellingsoverzicht bekijken. Nadat u de bestellingsoverzicht hebt bekeken, wordt de selectie bevestigd door op de knop “voltooi aankoop” te klikken. De toepassing vereist dat de gebruiker een gebruikersnaam en wachtwoord of een nieuwe registratie invoert. Nadat de registratie is voltooid, wordt het aankoopproces voltooid door de leverings- en betalingsmethoden te selecteren en op de knop “bevestig bestelling” te klikken.
  2. Stap 2: Na het plaatsen van de bestelling ontvangt de koper per e-mail een bericht dat de bestelling is geaccepteerd. In deze stap kan de koper opnieuw de inhoud van de bestelling bekijken. In het geval van aankoopfouten, heeft de koper ook de mogelijkheid om de bestelling te annuleren. De koper kan de bestelling binnen 2 uur na verzending per e-mail of telefoon annuleren. In geval van annulering per e-mail, moet het bericht de volgende informatie bevatten in het bericht: in het onderwerp van het bericht: “Bestellings-annulering”; in de inhoud van het bericht: a) de naam van het product b) de voor- en achternaam van de koper, en c) het adres van de koper.
  3. Stap 3: Als de koper de bestelling niet annuleert, wordt de bestelling verder verwerkt door de verkoper. Na ontvangst controleert de verkoper de beschikbaarheid van de bestelde artikelen en bevestigt de bestelling of weigert deze om een reden. Na bevestiging van de bestelling informeert de verkoper de koper per e-mail over de geplande levertijd. Als de artikelen op voorraad zijn, verpakt de verkoper de artikelen naar behoren en verzendt het pakket binnen 3 werkdagen naar de geadresseerde. Samen met de bestelde artikelen ontvangt de koper een factuur.

Het verkoopcontract tussen de verkoper en de koper wordt gesloten op het moment dat de koper de bestelling bevestigt (de koper ontvangt de e-mail “Bestelling bevestigd”). Vanaf dit moment zijn alle prijzen en andere aankoopvoorwaarden vast en bindend voor zowel de verkoper als de koper. Het verkoopcontract wordt elektronisch opgeslagen op de server van het bedrijf.

De gebruiker kan de registratie op elk moment annuleren door een schriftelijke verklaring naar de verkoper te sturen om de registratie te annuleren. Voorafgaand aan het maken van een verklaring van registratie annulering, moet de gebruiker eventuele openstaande schulden afhandelen met de verkoper.

Veiligheidswaarschuwingen voor het gebruik van alle producten.

Voordat u een product gebruikt, moet u de gebruiksaanwijzing lezen. Elk product moet op een veilige manier worden getest voordat het wordt gebruikt. Als u niet helemaal zeker weet hoe u het product moet testen of als u niet zeker weet of het product veilig is om te gebruiken en materiële schade of schade aan de menselijke gezondheid kan veroorzaken, gebruik dan het product niet, informeer de verkoper en retourneer het product. Het gebruik van alle producten is naar eigen goeddunken en op eigen risico.

We streven naar de meest gedetailleerde en nauwkeurige beschrijving van producten en afbeeldingen. Niettemin kunnen we niet garanderen dat alle vermelde productinformatie en hun afbeeldingen volledig correct zijn. Controleer in geval van onzekerheid de juistheid van de informatie bij de verkoper.

RECHT OP ANNULERING VAN OVEREENKOMST

In het geval van online of buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, heeft de consument het recht om, in overeenstemming met de EU-regels, ons binnen 14 dagen op de hoogte te stellen dat hij / zij het contract opzegt zonder de reden voor het besluit te vermelden. Een consument is een natuurlijke persoon die goederen en diensten verwerft of gebruikt voor doeleinden buiten zijn / haar professionele of winstgevende activiteiten.  De mogelijkheid van annulering van een contract is daarom niet van toepassing op rechtspersonen die onder de EU-regels vallen.

De koper die het contract of de bestelling annuleert, moet de artikelen in de originele verpakking en in dezelfde hoeveelheid retourneren. Als de verkoper vaststelt dat de geretourneerde artikelen beschadigd zijn of dat de geretourneerde hoeveelheid niet overeenkomt, heeft de verkoper het recht om de annulering van het contract te weigeren en is de koper ook verplicht om de eventueel geleden schade te betalen.

Het recht om het contract te annuleren is ongeldig in de volgende gevallen:

  • als de artikelen of accessoires niet in de originele onbeschadigde verpakking en in dezelfde hoeveelheid worden geretourneerd;
  • als het apparaat of de software gebruikersgegevens, afbeeldingen en instellingen bevat;
  • als een verzegeling van het artikel beschadigd of verbroken is;
  • als de instructies of de garantiekaart is beschadigd of ontbreekt;
  • met de levering van artikelen die vanwege hun aard onlosmakelijk zijn vermengd met andere objecten;
  • bij aankoop van batterijen, oplaadbare batterijen en batterijpakketten, kabels, lampen, componenten, als de verzegeling is geopend, of als de originele verpakking is verwijderd;
  • bij het leveren van modellen die geheel of gedeeltelijk door de consument zijn samengesteld;
  • bij het kopen van wegwerpartikelen of reserveonderdelen.

U kunt een kennisgeving van contractannulering aan de Onderneming indienen met een ondubbelzinnige verklaring waaruit duidelijk blijkt dat u het contract annuleert. U kunt ons de annulering sturen:

  • schriftelijk naar het bedrijfsadres;
  • per e-mail aan info@vigo-shop.nl, in welk geval wij de ontvangst van de annulering van het contract onmiddellijk zullen bevestigen;
  • maak een vinkje op de achterkant van uw factuur dat u het artikel retourneert en stuur de factuur samen met het artikel naar ons adres.

U wordt geacht het contract op tijd te hebben opgezegd als u het binnen de tijdslimiet voor annulering van het contract verzendt. De bewijslast met betrekking tot de uitoefening van het recht op annulering van een overeenkomst waarnaar in dit artikel wordt verwezen, komt ten laste van de consument.

U vindt het contractannuleringsformulier op de volgende link:

Als u de goederen al hebt ontvangen en het contract hebt geannuleerd, moet u de artikelen binnen 14 dagen na de annulering van het contract terugsturen naar ons adres. U wordt geacht de artikelen op tijd te hebben geretourneerd als u ze verzendt vóór het verstrijken van de retourperiode van 14 dagen. Artikelen moeten onbeschadigd worden geretourneerd, in ongewijzigde hoeveelheid en in originele, onbeschadigde verpakking. Beschadigde artikelen, items met de gewijzigde hoeveelheid en artikelen in niet-originele of beschadigde verpakking kunnen niet worden geretourneerd. Retourneer de artikelen als een pakket en niet als een briefzending. Items die worden geretourneerd, moeten vergezeld zijn van een kopie van de factuur. We zullen het op prijs stellen als u ook het retourformulier achterin de factuur invult, zodat we het hele proces sneller kunnen voltooien. In geval van annulering van een contract dekt u alleen de kosten voor het retourneren van de goederen.

Als u al hebt betaald voor de bestelde artikelen, zullen wij onmiddellijk alle ontvangen betalingen voor de bestelling retourneren, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving van de annulering van de overeenkomst.

Als u de goederen al hebt ontvangen en het contract hebt geannuleerd, moet u de artikelen binnen 14 dagen na de annulering van het contract terugsturen. In dit geval zullen we de ontvangen betalingen terugbetalen nadat we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of totdat u ons het bewijs levert dat u de artikelen naar ons heeft teruggestuurd. We zullen de ontvangen betalingen retourneren via dezelfde betaalmethode die u gebruikte toen u de aankoop deed, tenzij u een andere terugbetalingsmethode wilt. De snelste en eenvoudigste manier om geld terug te storten, is naar uw bankrekening. Als u voor deze terugbetalingsmethode kiest, stuurt u ons uw bankrekeningnummer (IBAN) of noteert u dit op het retourformulier op de achterkant van uw factuur.

We raden u aan ons te informeren voordat u de artikelen retourneert, per e-mail of door ons te bellen om de beste retourmethode te regelen.

Als het product niet naar behoren functioneert of niet werkt volgens uw verwachtingen, bel dan onze technische service per telefoon, waar onze consultants u kunnen helpen met de nodige uitleg. Op deze manier vermijdt u mogelijk misbruik van het product en schade aan het product zelf en mogelijke schade aan andere objecten en / of personen.

We kunnen geen klachten in behandeling nemen voor artikelen waarvan we vinden dat ze zijn beschadigd als gevolg van onjuist of onjuist gebruik of verwerking, wat niet strikt noodzakelijk is voor het bepalen van de aard, kenmerken en werking van de artikelen. Als u een dergelijk artikel na onze weigering van de klacht wilt terugvorderen, zullen wij het naar u sturen, de kosten in rekening brengen die verband houden met de levering van een dergelijk artikel, of u kunt het op ons adres ophalen.

PRODUCTDEFECTEN

De verkoper moet de artikelen aan de koper leveren in overeenstemming met het contract en is verantwoordelijk voor productdefecten.

Wat is een productdefect:

  • als het artikel niet de kenmerken heeft die nodig zijn voor zijn normale gebruik of handel;
  • als het artikel niet de kenmerken heeft die nodig zijn voor het specifieke gebruik waarvoor de koper het koopt, en het defect bekend was of bekend had moeten zijn bij de verkoper;
  • als het artikel niet over de kwaliteiten en onderscheidingen beschikt die expliciet of stil zijn overeengekomen of voorgeschreven;
  • als de verkoper een artikel heeft afgeleverd dat niet overeenkomt met het monster of model, tenzij het monster of model alleen ter informatie is weergegeven.

De geschiktheid van een artikel voor normaal gebruik moet worden beoordeeld aan de hand van soortgelijke artikelen van hetzelfde type en onder voorbehoud van verklaringen over de kenmerken van het product die door de verkoper of de fabrikant zijn aangebracht, met name door middel van reclame, productpresentaties of aanduidingen op het product zelf. De wettelijke contractuele verplichtingen zijn van toepassing op aansprakelijkheid met betrekking tot productdefecten.

Hoe de rechten met betrekking tot productdefecten uit te oefenen?

De koper kan zijn rechten met betrekking tot een productdefect uitoefenen als hij ons binnen twee maanden vanaf de dag dat het defect werd ontdekt, op de hoogte brengt van het gebrek. De klant moet het defect in detail beschrijven in een bericht en ons in staat stellen het artikel te beoordelen. De koper kan ons het defect persoonlijk melden, waarvoor we een certificaat moeten afgeven, of hij / zij kan het naar de winkel sturen waar het artikel is gekocht, of naar de agent van de verkoper met wie hij het contract heeft gesloten.

Wanneer is de verkoper niet aansprakelijk voor productdefecten?

De verkoper is niet aansprakelijk voor productdefecten die verschijnen twee jaar na de levering van het item. Als het voorwerp van het contract tussen de verkoper en de koper een gebruikt item is, is het bedrijf niet verantwoordelijk voor productdefecten die verschijnen na een jaar na de levering van het item. Er wordt aangenomen dat het defect al bestond op het moment van levering als het binnen zes maanden na aflevering verschijnt.

GARANTIE

In het geval dat uw artikel niet goed werkt, kunt u een garantieclaim indienen. Alle elektronische apparaten in onze winkel hebben een garantieperiode van 24 maanden. De garantie is geldig vanaf de datum van ontvangst van het artikel. U kunt de garantie claimen met behulp van de garantiekaart, de factuur en andere documenten die op de factuur staan vermeld. Hebt u een niet-geverifieerde garantiekaart? Geen probleem! Volgens Consumer Protection Acts is het voor de verkoper niet noodzakelijk om de garantiekaart afzonderlijk te verifiëren.

De garantie is ongeldig in geval van:

  • lichamelijke schade;
  • slijtage door gebruik;
  • defecten als gevolg van ongeschikte, onjuist en onzorgvuldig gebruik van het item.

Als de reparatie langer duurt dan 45 dagen, zullen we het artikel vervangen door een nieuw exemplaar en als dit niet mogelijk is, zullen we de volledige aankoopprijs van het artikel terugbetalen.

Gegevensbescherming

Uw persoonlijke gegevens moeten zorgvuldig worden beschermd in overeenstemming met de geldende voorschriften. De gegevens die met de volgorde van artikelen worden verkregen, worden gebruikt om aanbiedingen, facturen en andere noodzakelijke zakelijke communicatie tussen u en de verkoper te verzenden. Om persoonlijke gegevens te beschermen, is de gebruiker ook verantwoordelijk voor de beveiliging van zijn gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste software (antivirus) beveiliging van zijn / haar computer.

Toegang tot informatie

Het bedrijf verbindt zich ertoe om de koper altijd de volgende informatie te verstrekken:

  • bedrijfsidentiteit (naam en statutaire zetel, registratienummer),
  • contactinformatie waarmee de gebruiker snel en effectief kan communiceren (e-mail, telefoon),
  • essentiële kenmerken van goederen of diensten (inclusief service na verkoop en garanties),
  • de uiteindelijke prijs van goederen of diensten, inclusief belastingen, of de methode voor het berekenen van de prijs als deze, vanwege de aard van de goederen of diensten, niet van tevoren kan worden berekend,
  • beschikbaarheid van producten (alle producten of diensten die op de website worden aangeboden, moeten binnen een redelijke termijn beschikbaar zijn),
  • betalingsvoorwaarden, leveringsvoorwaarden van het product of uitvoering van de dienst (methode, plaats en tijdstip van levering),
  • informatie over mogelijke extra koerier-, bezorg- of verzendkosten of waarschuwing dat dergelijke kosten kunnen ontstaan als ze niet van tevoren kunnen worden berekend,
  • tijdsgeldigheid van het aanbod,
  • voorwaarden, termijnen en procedures in geval van annulering van de overeenkomst; ook of het retourneren van items kosten en het bedrag met zich meebrengt,
  • verduidelijking van de klachtenprocedure, inclusief contactinformatie of klantenservice-informatie,
  • aansprakelijkheid voor productgebreken,
  • de optie en voorwaarden van service na verkoop en vrijwillige garantie indien nodig,
  • bij het voorbereiden van de website kunnen fouten optreden die wij niet kunnen beïnvloeden en waarvoor wij niet verantwoordelijk kunnen zijn. In het geval van grote prijs- of technische specificatie-afwijkingen, zullen wij u op de hoogte brengen bij het plaatsen van de bestelling.

Buitengerechtelijke beslechting van geschillen en andere rechtsmiddelen

De verkoper zal de nodige zorgvuldigheid in acht nemen om geschillen in der minne te schikken, en als dat niet mogelijk is, is de rechtbank in Ljubljana bevoegd om deze geschillen te beslechten.

Bedrijfsinformatie inclusief registratieautoriteit en registratienummer:

HS PLUS, trgovina in storitve d.o.o.
Hoofdkantoor: Gmajna 10, Trzin, SI-1236 Trzin, Slovenië
Registratie nummer: 6579639000
BTW-NUMMER: SI15553442
Btw-plichtig: JA
Geregistreerd sinds: 28/3/2014
Standaard classificatie van activiteiten: G47.910 – Detailhandel via postorder en internet

Dispute Resolution Platform (ODR)

Op 15 februari 2016 startte de Europese Commissie een platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Consumenten hebben dus de mogelijkheid om geschillen in verband met hun online bestelling te beslechten zonder de rechtbank hierbij te betrekken. Het Online Dispute Resolution Platform is beschikbaar op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Meer informatie over het Dispute Resolution Platform is beschikbaar op de website http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-193_nl.htm.

HS Plus d.o.o. erkent, in overeenstemming met de wettelijke normen, geen uitvoerende partij bij buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen als bevoegd voor het oplossen van consumentengeschillen die de consument zou kunnen lanceren in overeenstemming met de toepasselijke wetten betreffende de buitengerechtelijke consument geschillenbeslechting.

COMMUNICATIE

HS Plus d.o.o. neemt alleen contact op met de gebruiker via telecommunicatiemiddelen als deze gebruiker zich hier niet expliciet tegen verzet. Advertenties via elektronische en / of sms-berichten zullen het volgende bevatten:

  • duidelijk en ondubbelzinnig als reclameboodschappen worden gemarkeerd,
  • de afzender is duidelijk zichtbaar,
  • verschillende advertenties, promoties en andere marketingtechnieken worden als zodanig geëtiketteerd.

De voorwaarden voor deelname daaraan moeten ook duidelijk worden omschreven:

  • de methode om zich af te melden voor het ontvangen van reclameboodschappen moet duidelijk worden gepresenteerd,
  • de wens van de gebruiker om geen reclameboodschappen te ontvangen, wordt door HS Plus d.o.o. uitdrukkelijk gerespecteerd

GEBRUIKSAANWIJZINGEN / OPMERKINGEN

Beoordelingen van gebruikers en opmerkingen en productrecensies geschreven door kopers maken deel uit van de functionaliteiten van de winkel die zijn bedoeld voor de gebruikersgemeenschap. Het bedrijf staat adviezen toe om te worden geschreven door elke geregistreerde gebruiker van de winkel. Het bedrijf controleert de inhoud vóór de definitieve publicatie. Het bedrijf zal geen meningen of bijdragen publiceren die op een of andere manier beledigend, obsceen of naar het oordeel van het bedrijf geen voordelen bieden aan andere gebruikers en bezoekers.

Door een opinie of commentaar in te dienen, gaat de gebruiker expliciet akkoord met de gebruiksvoorwaarden en kan het Bedrijf een deel of alle tekst publiceren in alle elektronische en andere media. Het bedrijf heeft het recht om de inhoud voor altijd te gebruiken voor elk doel dat in het zakelijke belang van het bedrijf is, waaronder publicatie in advertenties of andere marketingcommunicatie. Tegelijkertijd verklaart en garandeert de auteur van het advies dat hij de eigenaar is van economische en morele auteursrechten voor schriftelijke adviezen en opmerkingen, en dat deze rechten voor eeuwig worden overgedragen aan HS plus d.o.o.

Privacybeleid

HS plus d.o.o. respecteert en beschermt uw privacy. Lees verder om te leren hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens.

Dit privacybeleid beschrijft de verwerking van gegevens die door onze digitale platforms worden verstrekt of verzameld, waardoor bezoekers toegang krijgen tot onze website en het gebruik van onze diensten. Dit privacybeleid is in overeenstemming met de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van de EU en de lokale wetgeving.

Juridische basis voor gegevensverwerking

Bij het verwerken van persoonsgegevens in verband met een contract of een mogelijk contract met u, is de wettelijke basis voor het verwerken van persoonsgegevens de noodzaak van persoonsgegevens voor de uitvoering van een zakelijk contract met u of voorafgaand aan het sluiten van een contract. Als de wettelijke basis voor gegevensverwerking uw toestemming is, hebt u het recht om uw toestemming op elk gewenst moment in te trekken, maar dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van het verwerken van uw gegevens door HS plus d.o.o. in de periode voordat u uw toestemming intrekt. Als we persoonsgegevens verstrekken aan wetshandhavingsinstanties of andere overheidsinstanties, delen we uw persoonlijke gegevens omdat we hier wettelijk toe verplicht zijn.

Reden en doel van het verzamelen van persoonlijke gegevens door HS plus d.o.o.

De belangrijkste categorieën gegevens die door HS plus d.o.o. worden verzameld en de voornaamste doeleinden van gegevensverzameling, worden hier beschreven:

  • Als onderdeel van algemene bedrijfsprocessen van HS plus d.o.o.

verzamelen wij persoonlijke gegevens over bezoekers van de website, kopers, leveranciers (inclusief derden als serviceproviders). De gegevens kunnen de naam van een persoon, contactgegevens en andere gegevens bevatten die nodig zijn om zaken met u of uw organisatie te doen.

  • Als hulp bij uw aanvraag

kunt u ervoor kiezen om toestemming te geven voor de overdracht van persoonlijke gegevens, inclusief uw naam, e-mailadres of andere contactinformatie wanneer u contact met ons opneemt via telefoon, e-mail, e-mail, onze digitale platforms of andere communicatiekanalen. Deze persoonlijke gegevens stellen ons in staat om op uw informatieverzoeken te reageren om de juiste stappen en productaankoopaanbiedingen voor te bereiden, zodat we kunnen reageren op garantievereisten of andere claims.

  • Kopers en potentiële kopers

We verzamelen persoonlijke gegevens van klanten en potentiële klanten, waaronder namen, contactinformatie, betalings- en creditcardgegevens, kredietinformatie en andere informatie, omdat we deze nodig hebben om zaken te doen met individuen of organisaties. De gegevens kunnen door logistieke partners worden gebruikt om voor een bestelling te zorgen, inclusief de levering van producten. Automatische gegevensverzameling over digitale hulpmiddelen stelt ons in staat om te zorgen voor de veiligheid van onze gebruikers.

  • Zakelijke ontwikkeling

Persoonlijke gegevens die aan ons zijn toevertrouwd of automatisch zijn verzameld met onze digitale hulpmiddelen, zullen worden gebruikt om de bekendheid met gebruikers van onze producten en oplossingen te verbeteren en zullen de basis vormen voor relevante berichten en aanbiedingen wanneer zij contact met ons opnemen. Persoonlijke gegevens zullen worden gebruikt om producten, processen, websites te verbeteren.

  • Marktcommunicatie

Wij kunnen uw persoonlijke gegevens gebruiken met uw toestemming, op verzoek, om u op de hoogte te stellen van zakelijke activiteiten, producten en diensten van HS plus d.o.o. Als u niet wilt dat HS plus d.o.o. uw persoonlijke gegevens op deze manier gebruikt, of als u geen verdere informatie wilt ontvangen, kunt u zich op elk gewenst moment afmelden voor het ontvangen van nieuws. Onderaan de verschillende communicatiekanalen vindt u een link om u af te melden of neemt u per e-mail of schriftelijk contact met ons op om u af te melden. Uw gegevens worden binnen twee maanden na het uitschrijven uit onze systemen verwijderd, tenzij we uw gegevens opslaan en verwerken op een andere wettelijke basis dan uw toestemming.

  • Bezoekers- en kopersonderzoeken

Persoonlijke gegevens van bezoekers van onze website kunnen worden verzameld als onderdeel van enquêtes over diensten en producten van HS plus d.o.o.

  • Rekening houdend met de voorkeuren van bezoekers en klanten

kunnen persoonlijke gegevens van bezoekers aan onze website of kopers worden verzameld voor het leveren van specifieke producten en het in aanmerking nemen van klantbelangen.

  • Nakoming

Wij verzamelen persoonlijke gegevens zoals vereist of toegestaan door de wet. De persoonlijke en niet-persoonlijke gegevens die we verzamelen, worden als vertrouwelijk behandeld en mogen niet worden verkocht of bekendgemaakt aan derden, met uitzondering van de uitzonderingen die in deze verklaring worden genoemd.

Hoe wij uw gegevens verzamelen

De gegevens die u ons verstrekt, worden verzameld wanneer u contact met ons opneemt over producten, diensten of informatie, zich aanmelden op onze websites, deelnemen aan openbare fora of andere activiteiten op onze digitale hulpmiddelen, reageren op klantonderzoeken of anderszins met ons communiceren. Gegevens worden verzameld via een verscheidenheid aan technologieën, zoals cookies – koppeling met het cookiebeleid.

Uw persoonlijke gegevens zullen niet met anderen worden gedeeld, behalve in de volgende gevallen:

  • Bijvoorbeeld als gelieerde bedrijven of derden namens ons diensten verlenen, bijvoorbeeld door te reageren op uw verzoeken, pakketten te leveren, klantenservice te verlenen, enz. Het is deze bedrijven verboden om uw persoonlijke gegevens te gebruiken voor andere doeleinden dan die vereist door ons of toepasselijke wetgeving.
  • We delen persoonlijke gegevens binnen het bedrijf of met derden om de veiligheid en bescherming van onze klanten te waarborgen, onze rechten en eigendommen te beschermen in overeenstemming met wettelijke procedures of in andere gevallen, wanneer we te goeder trouw geloven dat openbaarmaking vereist is door wet.

Uw controle en uw beslissingen

Wij bieden u bepaalde controles en beslissingen met betrekking tot onze verzameling, gebruik en het delen van uw gegevens. In overeenstemming met de lokale wetgeving, kunnen controle en besluitvorming van uw kant het volgende omvatten:

  • U kunt uw beslissing over de inschrijving, het ontvangen van nieuws en meldingen wijzigen.
  • U kunt beslissen of u marketingberichten over producten en services wilt ontvangen waarvan wij denken dat ze voor u interessant kunnen zijn.
  • U kunt beslissen of u gerichte advertenties wilt via advertentienetwerken, aanbieders van gegevensuitwisseling, marktanalyses en andere diensten.
  • U kunt toegang vragen tot uw persoonlijke gegevens die wij bewaren om onjuiste of onvolledige gegevens te corrigeren, en in bepaalde omstandigheden kunt u ons verzoeken om de gegevens die we over u bewaren te verwijderen uit onze archieven (rechten van natuurlijke personen).

U kunt uw controles en beslissingen afdwingen of toegang tot uw persoonlijke gegevens aanvragen door ons te bellen of schriftelijk contact met ons op te nemen en de gegeven instructies te volgen. Houd er rekening mee dat we mogelijk geen specifieke producten en services kunnen leveren als u ons niet toestaat uw persoonlijke gegevens te verzamelen en sommige van onze services mogelijk niet in staat zijn om rekening te houden met uw interesses en voorkeuren. Als u vragen heeft over specifieke persoonsgegevens over u die we verwerken of bewaren, neem dan schriftelijk contact op met HS plus d.o.o. Wij zullen binnen een maand op uw verzoek reageren met de mogelijkheid om de termijn met een extra maand te verlengen. In het geval van een verlenging, zullen wij u binnen een maand na ontvangst van het verzoek op de hoogte brengen.

Gegevensbeveiliging, integriteit en opslag

De veiligheid, integriteit en vertrouwelijkheid van uw gegevens is voor ons buitengewoon belangrijk. Onze groep voert technische, administratieve en fysieke beveiligingsmaatregelen uit om gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, openbaarmaking, gebruik en wijziging. Af en toe beoordelen we onze beveiligingsprocedures om rekening te houden met de nieuwste geavanceerde technologieën en methoden. Houd er rekening mee dat, ondanks onze inspanningen, geen voorzorgsmaatregelen perfect zijn of zodanig dat het onmogelijk is ze te omzeilen. We zullen uw persoonlijke gegevens zo lang bewaren als nodig is voor de doeleinden die worden vermeld in deze privacyverklaring, tenzij een langere bewaartermijn is vereist of toegestaan door de wet. We zullen de informatie regelmatig herzien om deze up-to-date te houden.

Wijzigingen in dit privacybeleid

Af en toe kunnen we dit privacybeleid wijzigen door het aan te passen aan de nieuwste technologieën, industriële werkwijzen, wettelijke vereisten of voor andere doeleinden. Een geldige versie van het privacybeleid zal op onze digitale platforms worden gepubliceerd. We adviseren u om het privacybeleid regelmatig te controleren. Indien vereist door de toepasselijke wetgeving, zullen we uw toestemming verkrijgen voordat u deze wijzigt.

Opmerkingen en vragen

Als u een opmerking of vraag hebt over dit privacybeleid, neem dan schriftelijk contact op met ons op bij HS plus d.o.o. Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij omgaan met uw persoonlijke gegevens, kunt u een klacht indienen. Gebruik de contactgegevens die aan het einde van dit beleid worden vermeld. In het geval van een ingediende klacht, moet u uw contactgegevens doorsturen naar HS plus d.o.o. We zullen uw klacht behandelen en binnen 30 dagen reageren. Als u van mening bent dat HS plus d.o.o. de klacht niet adequaat heeft opgelost, kunt u een beroep doen op de Information Commissioner, Zaloška cesta 59, 1000 Ljubljana, gp.ip(at)ip-rs.si, https://www.ip-rs.si/

Privacy en cookies

Persoonlijke gegevens van onze gebruikers is een van de gebieden waaraan wij extra zorg en aandacht besteden. We moeten ervoor zorgen dat aan alle vereisten niet alleen wordt voldaan, maar dat deze waar mogelijk worden overtroffen, omdat we ons bewust zijn van de gevoelige aard van dit onderwerp.

In overeenstemming met de AVG is HS plus d.o.o., de online winkelmanager van vigo-shop.nl, verplicht om de persoonlijke gegevens van haar gebruikers te beschermen.

Voor zakelijke behoeften van Vigo-shop.nl verzamelt het bedrijf de volgende gebruikersgegevens:

  • voor- en achternaam;
  • bezorgadressen;
  • naam van de rechtspersoon (indien de gebruiker een rechtspersoon is);
  • belastingnummer van de rechtspersoon (indien de gebruiker een rechtspersoon is);
  • e-mailadres (gebruikersnaam);
  • wachtwoord in gecodeerde vorm;
  • contact telefoonnummer;
  • verblijfsland;
  • andere gegevens die de gebruiker vrijwillig invoert in formulieren in de online winkel;
  • andere gegevens die de gebruiker later vrijwillig aan zijn profiel toevoegt.

De verkoper is niet verantwoordelijk voor het correct, volledig en actueel houden van de door gebruikers ingevoerde gegevens. Om veiligheidsredenen worden ook IP-adressen verzameld van waaruit gebruikers toegang krijgen tot de website. Aan het begin van het bezoek krijgt elke gebruiker een sessiecookie om het winkelwagentje te identificeren en te controleren. vigo-shop.nl kan ook andere cookies op uw computer opslaan, zoals: het gebruikers-ID in gecodeerde indeling (om de gebruiker bij het volgende bezoek te identificeren), productrecensies (om te weten welke items al zijn beoordeeld) en Google Analytics-cookies ( voor analyse van website-bezoek).

Alle bovenstaande gegevens, behalve cookies, worden permanent opgeslagen op de vigo-shop.nl-server. Sessiecookies worden alleen voor de duur van het bezoek in het geheugen van de server opgeslagen en worden na een uur inactiviteit verwijderd; permanente cookies worden opgeslagen op de computer van de bezoeker.

Implementatie van het privacybeleid

HS Plus d.o.o. heeft een privacybeleid aangenomen. Alle werknemers van het bedrijf, die op enigerlei wijze in contact komen met persoonlijke gegevens, zijn op de hoogte van de inhoud van het privacybeleid.

Recht op informatie

U hebt recht op gratis informatie over uw persoonlijke gegevens die wij bewaren, evenals het recht deze gegevens te bekijken, te corrigeren of te verwijderen. Als u vragen hebt over het verwijderen of gebruiken van uw gegevens, kunt u een e-mail sturen naar info@vigo-shop.nl of stuur ons een verzoek per post naar HS plus d.o.o.

Bestellingsstatusmeldingen: wij behouden ons het recht voor om u op de hoogte te stellen van de status van uw bestelling op het opgegeven telefoonnummer of e-mailadres. In het geval dat u de bestelling niet binnen 5 dagen ophaalt, behouden wij ons het recht voor om u te bellen en u op de hoogte te stellen als herinnering om de artikelen op te halen.

Meldingen na de ontvangen bestelling: uw gebruikerservaring is belangrijk voor ons, dus na ontvangst van de bestelling neemt onze vertegenwoordiger contact met u op om te controleren of u tevreden bent met de aankoop en het product. Als u wilt, kunt u ook door onze agent op de hoogte worden gesteld van andere voordelen die u kunt verkrijgen of gebruiken bij het online kopen. In dit geval ontvangt u regelmatig e-mail- en sms-meldingen over bedrijfsvoordelen op uw telefoonnummer en uw e-mailadres. U kunt uw toestemming te allen tijde annuleren door een e-mail te sturen naar info@vigo-shop.nl of door u af te melden voor de meldingen door op de koppeling “uitschrijven” te klikken. We behouden ons ook het recht voor om u te vragen naar de frequentie van het bezoeken van onze website. We zullen uw feedback gebruiken om de website en gebruikerservaring te verbeteren. In het geval van het invullen van promotieformulieren (kortingsbonnen) op sociale netwerken, ontvangt u kennisgevingen op uw e-mailadres, die u op de hoogte houden van de mogelijkheden om kortingsbonnen te gebruiken. U kunt zich ook op dezelfde manier afmelden voor deze meldingen als hierboven beschreven.

Ik heb het recht om op elk gewenst moment toegang te vragen tot persoonlijke gegevens en de volgende informatie van HS plus d.o.o. als de gegevensbeheerder:

  • verwerkingsdoeleinden,
  • soorten persoonsgegevens, gebruikers of categorieën gebruikers aan wie persoonsgegevens zijn of zullen worden bekendgemaakt, met name gebruikers in derde landen of internationale organisaties;
  • de geplande periode van bewaring van persoonsgegevens of, indien dit niet mogelijk is, de criteria die zijn gebruikt om deze periode te bepalen,
  • het bestaan van geautomatiseerde besluitvorming, inclusief profilering.
  • de redenen ervoor, evenals de betekenis en de voorspelde gevolgen van dergelijke verwerking voor een individu.
  • één (gratis) kopie van persoonlijke gegevens in het formaat dat ik specificeer (indien het verzoek wordt gedaan met elektronische communicatiemiddelen en ik niet anders verzoek, wordt de kopie in elektronische vorm verstrekt). Voor aanvullende exemplaren die ik verzoek, kan de exploitant een redelijke vergoeding in rekening brengen, rekening houdend met de kosten.
  • correctie van onjuiste persoonlijke gegevens.

Ik heb het recht om op elk gewenst moment een beperkte verwerking van persoonlijke gegevens aan te vragen bij HS plus d.o.o. als de gegevensbeheerder, wanneer:

  • Ik betwist de nauwkeurigheid van persoonlijke gegevens als, gedurende een periode waarin de controller de juistheid van persoonlijke gegevens kan verifiëren,
  • de verwerking illegaal is en ik ben tegen het wissen van persoonlijke gegevens en vraag in plaats daarvan beperkingen aan hun gebruik,
  • de gegevensbeheerder heeft het niet langer nodig voor verwerkingsdoeleinden, maar ik heb ze nodig voor het maken, afdwingen of verdedigen van juridische claims.
  • schrapping van alle persoonlijke gegevens (recht om vergeten te worden), als aan de voorwaarden van artikel 17 van de AVG wordt voldaan, en met name als ik deze toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens annuleer.
  • De uitvoer van persoonlijke gegevens in een gestructureerd, algemeen geaccepteerd en machinaal leesbaar formaat, met het recht deze informatie door te geven aan een andere controller, zonder te worden gehinderd door de oorspronkelijke controller.
  • Beëindiging van het gebruik van persoonlijke gegevens voor directmarketing-doeleinden, inclusief profilering.
  • dat een beslissing die uitsluitend gebaseerd is op geautomatiseerde verwerking niet op mij van toepassing is, inclusief profilering met rechtsgevolgen in relatie tot mij of die een significante impact op mij hebben als aan de voorwaarden van artikel 22 van de AVG wordt voldaan.
  • het recht om een klacht in te dienen tegen de verantwoordelijke voor de verwerking met een informatiefunctionaris als ik van mening ben dat de verwerking van mijn persoonlijke gegevens in strijd is met de AVG.

Procedure voor het uitoefenen van rechten

Ik ben me ervan bewust dat alle bovenstaande vereisten met betrekking tot de uitoefening van rechten in verband met persoonlijke gegevens schriftelijk kunnen worden gericht aan de controller, naar het e-mailadres: info@vigo-shop.nl

Ik ben mij ervan bewust dat de verantwoordelijke voor de noodzaak van betrouwbare identificatie in het geval van het uitoefenen van persoonlijke gegevensrechten, aanvullende informatie van mij kan vragen en alleen kan weigeren op te treden als hij kan aantonen dat hij mij niet op betrouwbare wijze kan identificeren.

Over cookies

Wat zijn cookies en waarom zijn ze nodig?

Een cookie is een kort tekstbestand dat een website naar uw browser stuurt wanneer u het bezoekt. Op deze manier herkent de website u, onthoudt informatie over uw bezoek en biedt u een vriendelijke en gemakkelijk te gebruiken online service. Door cookies te gebruiken, passen we de inhoud op onze website aan, onthouden we uw voorkeuren en registreren we het bezoek van onze online winkel. Browsen in onze online winkel is comfortabeler, sneller en effectiever met cookies.

Cookies uitschakelen

U beslist om de opslag van cookies op uw apparaat toe te staan. U kunt de cookie-instellingen in uw webbrowser beheren en wijzigen.

Selecteer de webbrowser die u gebruikt voor informatie over cookie-instellingen.

  • Chrome
  • Firefox
  • Opera
  • Internet Explorer 9
  • Internet Explorer 7 of 8
  • Safari

Als u het cookiebestand van uw browser wijzigt of verwijdert, uw browser of apparaat wijzigt of bijwerkt, moet u mogelijk opnieuw cookies uitschakelen. De procedure voor het beheren en verwijderen van cookies is afhankelijk van de browser. Als u hulp nodig hebt, kunt u de helpfunctie van de browser raadplegen. U kunt zich ook afmelden voor Google Analytics op de volgende link https://marketingplatform.google.com/about/.

Cookies gebruikt op deze website:

NAAM VAN DE COOKIE DOEL GELDIGHEID BEDRIJF
sb Facebook-plug-in prestaties 2 jaar Facebook
fr Facebook-plug-in prestaties 3 maanden Facebook
xs Facebook-plug-in prestaties 3 maanden Facebook
c_user Facebook-plug-in prestaties 3 maanden Facebook
aanwezigheid Facebook-plug-in prestaties Sessieduur Facebook
pl Facebook-plug-in prestaties 1 maand Facebook
wd Facebook-plug-in prestaties 1 week Facebook
datr Facebook-plug-in prestaties 3 maanden Facebook
m_pixel_ratio Facebook-plug-in prestaties Sessieduur Facebook
dpr Facebook-plug-in prestaties 1 week Facebook
handelen Facebook-plug-in prestaties Sessieduur Facebook
_lo_v Ghostmonitor plugin-bewerking 3 maanden Ghost-monitor
__cfduid Ghostmonitor plugin-bewerking 1 jaar Ghost-monitor
_lo_u Ghostmonitor plugin-bewerking 1 jaar Ghost-monitor
_ga Ghostmonitor plugin-bewerking 1 jaar Ghost-monitor
__insp_slim Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__lc_vv Chat-werking op de site Sessieduur Livechat inc.
_ga Chat-werking op de site 2 jaar Livechat inc.
__lc_cst Chat-werking op de site 2 jaar Livechat inc.
__insp_targlpt Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__insp_targlpu Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__insp_nv Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__insp_norec_sess Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__livechat_chat Chat-werking op de site 3 jaar Livechat inc.
__lc_cid Chat-werking op de site 2 jaar Livechat inc.
__insp_wid Chat-werking op de site 2 maanden Livechat inc.
__livechat Chat-werking op de site 3 jaar Livechat inc.
__livechat_lastvisit Chat-werking op de site 3 jaar Livechat inc.
__utma Website bezoekersstatistieken 2 jaar Google Analytics
__utmz Website bezoekersstatistieken 6 maanden Google Analytics
__utmc Website bezoekersstatistieken Sessieduur Google Analytics
__utmv Website bezoekersstatistieken Sessieduur Google Analytics
__distillery Werking van videospeler vigo-shop.nl vigo-shop.nl
woocommerce_items_in_cart Werking van de website vigo-shop.nl vigo-shop.nl vigo-shop.nl
__kla_id Werking van de website vigo-shop.nl vigo-shop.nl vigo-shop.nl
wp_woocommerce_session_ Werking van de website vigo-shop.nl vigo-shop.nl vigo-shop.nl